by iliev » 15 Sep 2009, 18:44
Хората често ме питат за разбираемо обяснение на това какво е маркетинг. Може би следните аналогии ще им помогнат да си изяснят понятието...
- На парти виждате красив млад мъж. Отивате при него и му казвате: "Аз съм фантастична в леглото."
Това е директен маркетинг.
- Вие сте на парти с приятели, и виждате красив млад мъж. Един от вашите приятели отива при него, и, сочейки към вас, казва: "Тя е фантастична в леглото."
Това е реклама.
- На парти виждате красив млад мъж. Отивате при него, и искате телефонния му номер. На следващия ден му звъните, и казвате: "Здравей. Аз съм фантастична в леглото."
Това е телемаркетинг.
- Вие сте на парти, и виждате красив млад мъж. Поизправяте се, оправяте тоалета си, и пристъпвате бавно към него. Сипвате му чаша питие, подавате му я, и с репликата "Може ли?" изглаждате гънките по неговата вратовръзка, докосвайки леко с тяло ръката му. След което небрежно подхвърляте: "Между другото, аз съм фантастична в леглото."
Това е връзки с обществеността.
- Вие сте на парти, и виждате красив млад мъж. Той се приближава към вас и казва: "Чух, че сте фантастична в леглото."
Това е разпознаване на марката.
- Вие сте на парти, и вждате красив млад мъж. Убеждавате го да се прибере вкъщи с вашата приятелка.
Това е представител по продажбите.
- Вашата приятелка не може да го задоволи, така че се обажда на вас.
Това е техническа поддръжка.
- Вие сте на път към организирано парти, когато осъзнавате, че в къщите, покрай които минавате, би трябвало да има красиви млади мъже. И така, покатервате се на покрива на една от тях, разположена по-централно, и започвате да крещите с пълно гърло: "Аз съм фантастична в леглото!"
Това е СПАМ.
Luchesar V. ILIEV